Wpływ pandemii na branżę e-commerce
Koronawirus postawił świat na głowie. Liczne obostrzenia, kwarantanna, zamrożenie gospodarki...Musieliśmy nauczyć się żyć w nowej rzeczywistości z dnia na dzień. Każdy najpierw troszczył się o zdrowie swoje i najbliższych. Zdawać by się mogło, że czas zwolnił. W Internecie i telewizji pojawiało się wiele komunikatów o przestrzeganiu zasad higieny, noszeniu maseczek, nie wychodzeniu z domu, ale także o wsparciu dla lokalnych przedsiębiorców. Wirus wprowadził zamęt i przymus podjęcia szybkich decyzji na przykład: przejście ze sprzedaży stacjonarnej na 100% on-line (sprzedaż b2c). Ta tendencja mocno “przesiała” rynek i pokazała wiele trendów w kierunku których będzie podążała gospodarka.
Możemy spodziewać się, że coraz więcej małych przedsiębiorstw będzie się decydować na całkowitą sprzedaż internetową. Sklepy stacjonarne zaczną się przekształcać na coś w rodzaju showroom-u. Klient będzie oczekiwał wysokiej elastyczności ze strony firmy (mamy tu na myśli między innymi szybką dostawę czy zaawansowany proces zwrotów).
Każda nowelizacja systemu lub wprowadzania zupełnie nowego niesie wiele korzyści dla przedsiębiorstwa, ale zanim uzyskamy ich pełny wachlarz musimy przejść proces dostosowywania, który może być czasochłonny. Po czasie szybkich przekształceń wiele firm może zmagać się z usprawnieniem oprogramowania lub traktować obecne jako coś w rodzaju tamy- działającej tymczasowo i równolegle przygotowywać zupełnie nowe udoskonalone rozwiązanie informatyczne.
Pozytywną stroną pandemii okazała się być wysoka cyfryzacja, która w pewnym stopniu “zmusiła” konsumentów do większego zaufania marce. Na przykład udostępnianie swoich danych adresowych w przypadku dostawy, lub numerów karty bankowej.
W kontekście przesyłek wprowadzone zostały: wpisywanie bądź podawanie kodu zamiast podpisu, możliwość pozostawienia przesyłki pod drzwiami.
Ciągle obserwujemy jak rynek ewoluuje i wprowadza nowe rozwiązania jak choćby dostawa SAME DAY, która według prognoz będzie coraz bardziej popularna.
Komentarze
Prześlij komentarz