Ładunki ponadnormatywne- charakterystyka
<a href='https://pl.freepik.com/wektory/projekt'>Projekt plik wektorowy utworzone przez freepik - pl.freepik.com</a>
Ładunki ponadnormatywne zwykłe charakterystyka:
💨długość nie przekracza 15-16m
💨szerokość 3,5-4m
💨wysokość nie większa niż 3-3,5m
💨masa do 25t
Przewożone mogą być zwykłymi pojazdami drogowymi (bez plandek), jednak pamiętajmy o właściwym zabezpieczeniu i oznakowaniu towaru.
Przykład:
Blachy i kratownice, zbiorniki o małym gabarycie, urządzenia i maszyny przemysłowe niewielkich rozmiarów, konstrukcje ze stali i maszyny robocze.
Ładunki ponadnormatywne specjalne charakterystyka:
💨mała masa w stosunku do dużych wymiarów towaru
💨duża wysokość
💨zbyt duża szerokość (do 7 m) w porównaniu z szerokością dróg
💨długość (do 5 m) sprawiająca problemy głównie na łukach i zakrętach
Transportowane najczęściej składami drogowymi.
Przykład:
Elementy komór spalania dla energetyki, elementy urządzeń dla górnictwa odkrywkowego, konstrukcje stalowe dla rafinerii oraz zbiorniki dla przemysłu spożywczego i browarniczego.
Ładunki dłużycowe:
💨długość przekracza 20 m
Transport za pomocą pojazdów przystosowanych konstrukcyjnie i wyposażeniowo do przewozu długich elementów najczęściej za pomocą zespołu pojazdów pojazd-przyczepa lub pojazd-naczepa.
Przykład:
Towary np w magazynach budowlanych, okrągłe drewno wielowymiarowe, pręty i wiele innych.
Towary dłużycowe stawiają duże wyzwanie logistykom. Transport tego gatunku musi być zaplanowany z odpowiednim wyprzedzeniem po to, by uwzględnić wszystkie niedogodności, które przytrafią się na drodze. Co więcej tego typu materiały muszą być przechowywane w odpowiednich magazynach i bardzo często spotykają indywidualne rozwiązania magazynowe pomagające w organizacji towarów. Bardzo dobrze owe rozwiązania przedstawione są w artykule na blogu trans.info, który znajdziecie tutaj.
Zapraszamy na nasz instagram: https://www.instagram.com/logistyka__/?hl=pl
Komentarze
Prześlij komentarz