Ładunki ponadnormatywne- charakterystyka


 <a href='https://pl.freepik.com/wektory/projekt'>Projekt plik wektorowy utworzone przez freepik - pl.freepik.com</a>


Ładunki ponadnormatywne zwykłe charakterystyka:

💨długość nie przekracza 15-16m

💨szerokość 3,5-4m

💨wysokość nie większa niż 3-3,5m

💨masa do 25t

Przewożone mogą być zwykłymi pojazdami drogowymi (bez plandek), jednak pamiętajmy o właściwym zabezpieczeniu i oznakowaniu towaru.

Przykład:

Blachy i kratownice, zbiorniki o małym gabarycie, urządzenia i maszyny przemysłowe niewielkich rozmiarów, konstrukcje ze stali i maszyny robocze.


Ładunki ponadnormatywne specjalne charakterystyka:

💨mała masa w stosunku do dużych wymiarów towaru

💨duża wysokość

💨zbyt duża szerokość (do 7 m)  w porównaniu z szerokością dróg

💨długość (do 5 m) sprawiająca problemy głównie na łukach i zakrętach

Transportowane najczęściej składami drogowymi.

Przykład:

Elementy komór spalania dla energetyki, elementy urządzeń dla górnictwa odkrywkowego, konstrukcje stalowe dla rafinerii oraz zbiorniki dla przemysłu spożywczego i browarniczego. 


Ładunki dłużycowe:

💨długość przekracza 20 m 

Transport za pomocą pojazdów przystosowanych konstrukcyjnie i wyposażeniowo do przewozu długich elementów najczęściej za pomocą zespołu pojazdów pojazd-przyczepa lub pojazd-naczepa.

Przykład:

Towary np w magazynach budowlanych, okrągłe drewno wielowymiarowe, pręty i wiele innych.

Towary dłużycowe stawiają duże wyzwanie logistykom. Transport tego gatunku musi być zaplanowany z odpowiednim wyprzedzeniem po to, by uwzględnić wszystkie niedogodności, które przytrafią się na drodze. Co więcej tego typu materiały muszą być przechowywane w odpowiednich magazynach i bardzo często spotykają indywidualne rozwiązania magazynowe pomagające w organizacji towarów. Bardzo dobrze owe rozwiązania przedstawione są w artykule na blogu trans.info, który znajdziecie tutaj.


Zapraszamy na nasz instagram: https://www.instagram.com/logistyka__/?hl=pl


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Trolejbus - ciekawy środek komunikacji miejskiej

Logistyka i transport szczepionek na COVID 19 - jak to może wyglądać?

Rola transportu w gospodarce